Solemaids innleggssåler

Solemaids er innleggsåler som hjelper barn med hælsmerter som følge av Severs syndrom. Aktive barn kan oppleve smerter i hælen under og etter aktivitet. Dette kan skyldes noe som heter Severs syndrom. De som ofte blir rammet av disse plagene er aktive barn i alderen 9-14 år. Dette skyldes at benstrukturen i hælen ikke er ferdigutviklet i denne alderen, og gjentatt belastning kan føre til en irritasjon i vekstsonen.

Tilstanden begynner ofte med ømhet i hælene i timene etter aktivitet. Etter en stund begynner barnet også å få smerter under aktivitet. Barnet kan etter hvert få vanskeligheter med å gjennomføre aktiviteter og må ofte avbryte trening eller kamp. Typiske idretter der barn kan oppleve slike plager er ved aktiviteter som inneholder mye løping og hopping, som for eksempel; fotball, håndball og turn.

Severes syndrom er en tilstand som vil bli bra av seg selv over tid og det vil ikke være en varig plage. Behandling med sålene brukes for å gi barnet smertelindring og hjelper barnet til å være i ønsket aktivitet. Sålene fungerer ved at de fjerner trykket fra den bakerste delen av hælene og gjør at barnet unngår belastning av hælene, som fører til at smertene i hælene reduseres eller forsvinner helt. Med disse sålene kan barnet fort komme tilbake i aktivitet.

Om du opplever at barnet ditt har slike plager, kan du kontakte oss for undersøkelse. Vi vil da vurdere om Solemaids vil være ett effektivt tiltak.

Hvis du ønsker å lese mer om Solemaids og Severes syndrom kan du følge denne linken: https://solemaids.no/

Bestill time:

Navn:

E-post:

Time*:

Solemaids (1400,- + tidstakst)

Din beskjed:

*Behandlingen utføres av Ingrid Hansen.